poniedziałek, 17 lutego 2014

Margarytkowa potrawka z kurczaka

Margarytka narobiła mi ochoty na szybki i domowy obiad. Nie powiem, abym musiała wykorzystać resztki z rosołu, bo takowych nie miałam. Potrawkę przyrządziłam od początku do końca ze świadomą premedytacją ;) Na pierwszy raz ściągnęłam przepis. Następnym razem pokombinuję coś swojego. Po raz kolejny dziękuję!

Potrawka z kurczaka

2 udka z kurczaka (ugotowane)
3 szklanki zimnego rosołu
1 łyżka masła
1 łyżka mąki pszennej
1 żółtko
3 łyżki śmietany
pieprz, gałka muszkatołowa

Mięso z udek oddzieliłam od kości, pokroiłam na mniejsze kawałki. 
Śmietanę i żółtko rozmąciłam w ok. 0,5 szklanki zimnego rosołu.
Na roztopionym maśle zasmażyłam mąkę i cały czas energicznie mieszając, aby się nie zgrudkowała, podlałam resztą zimnego rosołu. Zagotowałam ok. 10min., pamiętając o mieszaniu. Następnie wlałam rosół z żółtkami i śmietaną. Gdy sos zgęstniał dodałam przyprawy do smaku. 
Na koniec dodałam mięso i całość zagotowałam.   




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)