poniedziałek, 27 stycznia 2014

Nie takie chili ostre, jak je malują

Podpatrzyłam przepis na zupę i "moją" wersję prezentuję poniżej. Choć w nazwie zawarte jest chili zupka w rzeczy samej nie wydaje się specjalnie ostra. Do czasu, aż nie przegryzie się jalapeno ;) Meksykańska fascynacja nadal trwa...

Ostra zupa chili kurczak i biała fasola

1 udo z kurczaka
2 szklanki rosołu drobiowego
3/4 puszki białej fasoli w zalewie pomidorowej
3/4 małej puszki kukurydzy
1/2 cebuli
1 ząbek czosnku
kumin, chilli
kilka papryczek jalapeno
2 łyżki gęstej śmietany


Udko podpiekłam w piekarniku. 
Cebulę pokroiłam w kostkę i podsmażyłam ze startym czosnkiem na łyżce oliwy. Dodałam
fasolę i pół łyżeczki kuminu. Po kilku minutach zalałam bulionem i gotowałam ok. 10-15 min. 
Udko oskubałam z mięsa, pokroiłam w kostkę i podsmażyłam z dodatkiem chilli. Dodałam do
bulionu wraz z kukurydzą. Całość pogotowałam jeszcze 10min. 
Rozlałam na talerze. Wierzch zwieńczyłam kleksem śmietany, a na nim ułożyłam kilka plastrów
jalapeno. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)