wtorek, 31 grudnia 2013

Finger foody i inne tapasy na sylwestrowe wygibasy

Sylwester nawet spędzony kameralnie w domu zobowiązuje do zgotowania małego co nieco. Ostatni dzień tego roku świętować będziemy ze znajomym. Tak sobie wymyśliłam, że w tym roku każdy dostanie swój zestaw sylwestrowy... i niech go pilnuje! Taka fuzja smaków z różnych kuchni w formie talerza przystawek, plus jakaś sałatka i mały wtręt na ciepło. Do łapki lampka szampana i bawimy się do białego rana.



Zestaw sylwestrowy Tromsø 2014 zawiera:

Ostre quesadillas

2 płaty tortilli
kilka pieczarek
garść kukurydzy
starty żółty ser
papryczka piri piri

Żółty ser połączyłam z drobno pokrojoną papryczką piri piri i kukurydza. Pieczarki podsmażyłam na oliwie. Płaty tortilli wysypałam częścią pasty serowej, na to ułożyłam pieczarki i dodałam resztę sera. Przykryłam drugim płatem tortilli. Całość podsmażyłam na suchej patelni, aby ser się rozpuścił i pokroiłam w ćwiartki.

Jajka pisklaki

3 jajka ugotowane na twardo
1 łyżka startego żółtego sera
1 łyżeczka kukurydzy
1 łyżka majonezu
sól, pieprz

Jajka ugotowałam na twardo. Wystudzone, przekroiłam na pół i łyżeczką delikatnie usunęłam żółtka (po 3 do 2 różnych miseczek). Ser oraz kukurydzę połączyłam z żółtkami z jednej z miseczek. Dodałam majonez, doprawiłam do smaku i wymieszałam na gładką masę. Połówki jajek wypełniłam farszem. Następnie udekorowałam kleksem majonezu i startym sera.

Sakramencko dobre jajka

3 jajka ugotowane na twardo
papryka czerwona
papryczka jalapeno
1 łyżka majonezu
1 łyżeczka chili
sól, pieprz

Żółtka z drugiej miseczki wymieszałam z majonezem, przyprawami i porządnie wymieszałam (można zmiksować lub zblendować dla uzyskania efektu pasty). Paprykę i jalapeno bardzo drobno pokroiłam (zostawiłam część do dekoracji), a następnie wymieszałam z masą żółtkową. Wypełniłam nią pozostałe połówki jajek. Całość udekorowałam paseczkami papryki i krążkami jalapeno.  

Tartinki z tuńczykiem

3 kromki chleba
tuńczyk w wodzie
garść kukurydzy
3 ogórki konserwowe
1 łyżka majonezu
1 łyżka jogurtu
pieprz

Tuńczyka i kukurydzę odsączyłam. Połączyłam w misce z drobno pokrojonymi ogórkami konserwowymi. Zrobiłam sos majonezowo- jogurtowy doprawiony pieprzem, którym zalałam tuńczyka. Całość podałam na kromkach chleba wyciętych na kształt koła. 

Kurczę w galarecie

udko z kurczaka
szyja indycza
marchew
ziele angielskie, liść laurowy
2-3 łyżki groszku konserwowego 
2 łyżeczki żelatyny
sól, pieprz cytrynowy
ocet (do podania)

Na udku, szyjce, marchewce z dodatkiem ziela angielskiego i liścia laurowego ugotowałam rosół. Udko wystudziłam, obrałam z mięsa. Marchew pokroiłam w plasterki. Żelatynę przygotowałam zgodnie z opisem na opakowaniu. Klarowny, ciepły wywar połączyłam z żelatyną. 
Do salaterek ułożyłam plasterki marchewki, kawałki mięsa oraz groszek konserwowy. Całość zalałam galaretką i pozostawiłam do wystudzenia. Następnie chłodziłam całą noc w lodówce.

Ćevapčići z sosem tzatziki

300g mięsa mielonego
1 jajko
1 łyżka śmietany
starty ząbek czosnku
1 łyżka papryki słodkiej, chili, mieszanki kebab

3-4 łyżki gęstego jogurtu 
1/2 ogórka zielonego 
1 ząbek czosnku 
sok z cytryny

Wszystkie składniki wymieszałam na jednolitą masę. Uformowałam podłużne mini kiełbaski bądź kulki. Nadziałam na wykałaczki i zapiekałam w 150st. przez 40min. Do maczania podałam sos tzatziki. 
W miseczce umieściłam jogurt. Dodałam do niego starty ząbek czosnku, startą połówkę ogórka (odcisnąć z wody) oraz kilka kropel soku z cytryny. Wymieszałam. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)