czwartek, 17 października 2013

Zielono mi...

Dzisiejszy obiad był trochę oderwany od rzeczywistości. Poszczególne składowe niby do siebie nie pasują, jednak efekt końcowy zwalił mnie z nóg. Wyborna konsystencja zupy, plus mięsne pulpeciki i ziemniaczane kluseczki, po prostu fantastyczne! 

Zupa brokułowa z kulkami mięsnymi 
i kluseczkami kładzionymi

brokuł podzielony na różyczki
kostka rosołowa (mięsna lub warzywna)
1 marchewka pokrojona w kostkę
1 żółtko

mięso mielone
1 cebula
jajko
1 łyżka śmietany
bułka tarta
sól, pieprz

W garnku zagotowałam różyczki brokuła z dodatkiem kostki rosołowej i marchewką (ok. 30 min.). W tym czasie przygotowałam kulki mięsne- mielone połączyłam z jajkiem, startą cebulą, bułką tartą, przyprawami, śmietaną. Uformowane kulki mięsne przełożyłam do wywaru brokułowego (brokuły na czas gotowania mięsa wyjęłam z wywaru) i podgotowałam ok. 10 min. Miękkie brokuły nieco rozdrobniłam i dodałam ponownie do rosołu, zagotowałam wszystko razem (brokuły mi się całkowicie rozpadły i dobrze, bo wolę je w takiej postaci). Pod koniec gotowania dodałam rozbełtane w 2 łyżkach wywaru żółtko. Tak zaprawioną zupę doprawiłam pieprzem do smaku. 




Zupę można serwować z makaronem, kaszą jęczmienną, ziemniakami. Ja jednak na dziś wybrałam kluseczki kładzione... strzał w dziesiątkę ;)

3-4 starte ziemniaki
mąka
jajko
sól

Do ziemniaków dodałam jajko, sól i mąkę. Wszystko razem wymieszałam, a gęstość ciasta dozowałam mąką. Do wrzącej, osolonej wody kładłam po łyżeczce ciasta i gotowałam do wypłynięcia. 
Z podanej ilości wyjdzie więcej kluseczek niż tylko te stanowiące dodatek do zupy. Spokojnie mogą one stanowić samodzielne danie, ja najbardziej lubię podsmażone z jajkiem.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Powiązane posty:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)