poniedziałek, 30 września 2013

Quazi Lasagne Mexicana

To taka trochę oszukana lazania, ale komu to przeszkadza. Klasyczny sos pomidorowy zmieniony w meksykańską bombę. Beszamelowi dostało się gałką. Tylko makaron trzyma fason ;) Trochę wariacji w kuchni jeszcze nikomu nie zaszkodziło. 

Quazi Lasagne Mexicana
mięso mielone
krojone suszone pomidory 
cebula
mieszanka meksykańska (kukurydza, zielony groszek, czerwona fasola)
przyprawy (chili, słodka papryka)
masło
mleko
mąka
żółty ser


Sos pomidorowy:

klasyczny sos pomidorowy do lasagne to oczywiście mięso mielone, pomidory, cebula, przyprawy. Ja swój wzbogaciłam kukurydzą, groszkiem, czerwoną fasolą i suszonymi pomidorami. Nie żałowałam przypraw tj. słodka papryka i chili. Smażyłam na wolnym ogniu, tak długo, aż większość wody odparowała i został bardzo gęsty sos.

Sos beszamelowy: 

w rondelku rozpuściłam 1,5 łyżki masła, dodałam 1,5 łyżki mąki i mieszałam, unikając powstania grudek; następnie dodałam 1,5 szklanki mleka, dalej mieszałam, aż do zgęstnienia sosu. Doprawiłam gałką muszkatołową. 


Formę do lasagne wyłożyłam naprzemiennie: płatami makaronu, sosem pomidorowym, sosem beszamelowym i tak aż do wyczerpania składników. Wierzch posypałam startym serem i zapiekłam w piekarniku przez 15 min. (150 st.)





















-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Posty powiązane:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)