środa, 25 września 2013

Homemade pasta

Pamiętam taki obrazek z dzieciństwa: "Niedziela. Na obiad rosół. Moja mama ugniata ciasto, z którego powstaje makaron. Zawsze się wtedy zastanawiałam po się tak męczy, skoro makaron można kupić?" Teraz już wiem. 

Własnoręcznie wykonany jest po prostu o niebo lepszy. Wykonywany na naturalnych składnikach, bez dodatku środków spulchniających, mączki makaronowej (semoliny) i nadmiernej ilości wody. Pokusiłam się  jego wykonanie, a jako przykład zaprezentuję płaty do lasagne. Oczywiście z tak przygotowanego ciasta można formować dowolne makaronowe kształty .

Makaron do lasagne jest przykładem makaronu jajecznego, czyli wytwarzanym na bazie mąki (i wody) z dodatkiem jajek. Ze względu na niewielki dodatek wody, sporządzenie ciasta wymaga trochę siły. Formowanie płatów następuje poprzez rozwałkowanie gotowego ciasta i cięcia do pożądanej wielkości. 

mąka 
jajka
szczypta soli
łyżka oleju
woda

Na każde 100 g mąki wbijamy 1 jajko. Dodajemy szczyptę soli, łyżkę oleju i wyrabiamy ciasto. Możemy dodać niewielką ilość wody, pamiętając jednak, że finalnie ciasto powinno być twarde. Wyrobione ciasto rozwałkowujemy, podsypując delikatnie stolnicę mąką. Następnie dzielimy na prostokąty o wymiarach formy, w której będziemy piec lasagne. Gotowe płaty gotujemy 1 min. w osolonym wrzątku, a następnie przenosimy do zimnej wody, by stwardniały. 

Ja użyłam podwójnej ilości w/w składników

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli już zbłądziłeś w bastaleny strony, jesteś o komentarz mile poproszony ;)

Drogi "Anonimie" Ciebie też nie minie. Wpisz, proszę, w komentarzu chociaż swoje imię ;)